هولوگرام

همه چیز درباره چاپ هولوگرام

قوانین هولوگرافیک در رابطه با مدل هولوگرامی دنیا

 قوانین هولوگرافیک 

 

این قوانین برای هر موقعیتی که تست شده است, ثابت گردیده است, اما کسی نمی داند چرا. ” الگویی بسیار رمزآلود و پیچیده است که فکر نمی کنم حتی سطح آن را هم خراشیده باشیم( اندکی به ژرفای آن پی برده باشیم) بوسو در کنفرانس سال ۲۰۰۶ خود اعلام کرده بود.

قوانین هولوگرافیک محدودیتی طبیعی را برای اطلاعات ذخیره شده ی ما بوجود می آورد. در نتیجه , اگر کارت حافظه ی کافی را باخود به جلسه ی امتحان ببریم, این مساله باعث شکسته شدن آن در زیر وزن خودش می شود و چاله ای سیاه ایجاد می کند. با محاسبه ی این محدودیت- حداکثر میزان اطلاعاتی که می توانیم در یک مکان جمع کنیم , دیگر به حجم فضای ما بستگی ندارد, بلکه به میزان سطح کلاس بستگی دارد.

حتی جالب تر این است, محاسبات هیچ فرضی درباره ی آنچه داخل کلاس است یا آنچه که طبیعت واقعی است دربرنمی گیرد : اتم, کوارک ( ریز اتم) . تا حدودی منکر وجود هرچیزی است.

هر نطریه ی متحد فیزیک باید دلایل آن را نیز توضیح دهد. ” زمانی که نظریه ی جاذبه ی کوانتوم را دارید, این الگو کاملا واضح به نظر می رسد.”

این مفاهیم پیچیده در باره ی حجم سه بعدی اطلاعات با سطح مسطح در قلب نظریات هولوگرافی قرار دارد, و توانایی آن برای کنار گذاشتن مسائل خاص مانند آنچه که در جعبه است, آن را تبدیل به ابزاری مناسب برای فیزیکدانان جهت سنجش سطوح غیرقابل دسترس دنیا می کند.

در مورد دنیای اولیه, هم نظریات جاذبه ی ما و نیز ذرات کوانتوم به مشکل برمی خورند, اما همانطور که دکتر افشردی بیان می کند” قوانینهولوگرافیک به ما راهی برای حل آن می دهند, حتی اگر هیچ نظری درباره ی نظریه ی جاذبه ی کوانتومی نداشته باشید.”

او دیدگاهی فروتنانه , فلسفی برای تلاش های تیمش در به کار گیری ریاضیات در هولوگرافی برای لحظات ناشناخته ی کیهانی در نظر می گیرد.

آیا دنیا یک نوع هولوگرام است ؟

بله دنیا یک نوع هولوگرام است. بوسو می گوید” نه تنها برای دنیای قابل رویت ما صدق می کند بلکه برای اتاق شما, حفره ی سیاه داخلی و هر نوع وضعیت واقعی دیگری که بتوانید تصور کنید نیز صدق می کند.”

او به حقیقتی جالب اشاره می کند که ظرفیت اطلاعات وابسته به سطح مسطح احاطه کننده ی یک حجم است, نه خود آن حجم. به عبارت دیگر, با دوبرابر کردن طول مکعب , اطلاعات حجمی آن ۴ برابر می شود نه ۸ برابر.

پس به شما اجازه داده می شود تا برگه ی یادداشت را با خود به جلسه ی امتحان ببرید. برای حداکثر کردن مزیت آن, از یک مداد نوک تیز استفاده می کنید و تا حد ممکن ریز می نویسید. حتی اگر قوانین به شما اجازه دهند, به جای کتاب با خودتان حافظه ی جانبی پر از کتابهای مختلف خواهید برد. در زندگی روزمه , میزان اطلاعات ذخیره شده ی ما بستگی به ابزاری دارد که برای ذخیره کردن از آن استفاده می کنیم.

+ نوشته شده در  سه شنبه 27 تير 1396ساعت 19:22  توسط نادر رفیعی 

نقش فیلم PCTFE در لیبل و بسته بندی حبابی

کاربرد  فیلم PCTFE  در لیبل و بسته بندی حبابی

 شرکت Aclar سازنده  عمده این فیلم ها در اروپا بوده. فیلم PCTFE  امکان این را دارد که با فیلم‌هایی چون HPET و PP و PETG یا در ساختاری سه گانه با نایلون ادقام و به صورت یک فیلم چند لایه مورد  استفاده قرار می گیرد .
فیلم‌های پلاستیکی مثل پلی ایتلن ؟؟؟؟؟ (PET) پلی‌پروپیلن (PP)، پی وی سی (PVC) و پلی استایرن (PS) نیز قابلیت این را دارند که با حرارت به آسانی  شکل بگیرند.
پلی وینیلکراید P.V.C از جمله پلیمر‌های بسیار رایج می‌باشد، اتصال حرارتی حباب‌های بسته‌بندی شده از این نوع پلیمر به مقوا بسیار مناسب می‌باشد. با افزودن مواد نرم‌کننده ؟؟؟؟؟؟؟ و سایر مواد افزودنی نیز می‌توان قابلیت این نوع پلاستیک را تغییر داد. P.V.C دارای شفافیت عالی بوده و قابلیت شکل‌دهی وترموفرم آن بالا می‌باشد.
در لیبل و بسته‌بندی حبابی شفافیت فیلم بسیار حائز اهمیت می‌باشد. چون باید محصول به طور کامل در آن دیده شود و مطالعات نشان داده هرچه بسته‌بندی شفاف باشد و مشتری قبل از خرید از جزئیات محتوای کالایی که تصمیم به خرید دارد آگاه‌تر شود میزان فروش آن کالا بیشتر خواهد بود.
 

کاربرد پلی پروپیلن کلراید در لیبل و بسته بندی

پلی وینیلدین کلراید (PVPC) اغلب با پوشش پلی‌وینیل کلراید (PVC) استفاده می‌گردد که مصرف آن در لیبل و بسته‌بندی کارتنی برای داروهای حساس رطوبت و گازها کاربرد دارد. این فیلم در برابر نور سریعاً به زردی می‌زند و یک فیلم بسیار خوب و بازدارنده و مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و هوا بوده و در بسته‌بندی حبابی بسیار کاربرد دارد.
فیلم پلی استایرن (PS) شفافیت بسیار بالایی دارد ولی نسبت به خط، خش و ضربه حساس است. قابلیت شکل‌گیری پلی استایرن عالی می‌باشد و در صورت نیاز به شفافیت بالا ممکن است به صورت ارنیت شده (OPS) استفاده شود.
پلی پروپیلن (PP) نسبتاً شفاف می‌باشد. مشکل پلی پروپیلن دمای بسیار حساس و بالای ترموفرم است که باید به دقت و توسط دستگاه دقیق انجام شود.
مشکل فیلم‌های PP این است که سپس از اتصال روی مقوا ایجاد موج و پیچ‌دار شده و کیفیت را پایین می‌آورد. سایر پلیمرها نیز در لیبل و بسته‌بندیحبابی ممکن است استفاده شوند، در بسته‌بندی دارو نظیر بسته‌بندی قرص و کپسول ممکن است شفافیت فیلم پلاستیکی چندان مهم نباشد و یا در بسته‌بندی داروهایی که به نور حساس هستند اصولاً باید از فیلم پلاستیکی مات یا رنگی استفاده نمود. از جمله فیلم‌های چند لایه و به صورت کوپلیمر می‌توان به سیکلو اولفین (COC) که برای دارو و لوازم بهداشتی کاربرد دارد اشاره نمود.
ترکیب‌های خاصی از مواد نیز برای تولید لیبل و بسته‌بندی حبابی وجود داشته و در کاربردهای محدود و ویژه استفاده می‌شود، مانند OPA، ALU و PVC (پلی آمید اورینت‌شده/ فویل آلومینیومی پلی و نیل کلراید) که از سه لایه پلی آمید اورنیت‌ شده، آلومینیوم و پی-وی-سی می‌باشد و در شکل‌دهی سرد استفاده می‌شود که از جمله مواد صددرصد نفوذ ناپذیر است.
+ نوشته شده در  سه شنبه 20 تير 1396ساعت 20:40  توسط نادر رفیعی 

مقدار هزینه ی لیبل و بسته بندی

 مقدار هزینه ی  لیبل و بسته بندی

هزینه عاملی است که در انتخاب طرح و نوع لیبل و بسته بندی مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. ارزش بعضی از محصولات از مانند محصولاتی که به صورت هدیه داده می شوند معمولاً به صورت با بسته بندی جذاب دو چندان می گردد و از نظر فروش صرف چنین هزینه ای نتیجه ی خوبی خوتهد داشت.
معیارهای  نظر مشتری  در مورد محصولات متفاوت و در بازارهای مختلف، گوناگون است. در بعضی بازارها مشتری ترجیح می دهد که حتی یک کالای ساده،  مانند میوه جات  را در لیبل و بسته بندی زیبا بخرد؛ در حالی که در بعضی بازارهای دیگر فقط به جنبه های اصلی محصول توجه می شود. لذا تولید کننده باید بازده هزینه بسته بندی را مورد توجه قرار دهد.

لیبل و بسته بندی یکسان برای طبقه ای از کالاها

به طور مثال یک نوع از محصولات  خود را با یک نوع لیبل و بسته بندی تولید کنید  ، محصولات دارویی را با لیبل و  بسته بندی  متفاوت و تولیدات شیمیایی خود را با یک بسته بندی  دیگری به بازار بدهید. به این کار شما انجام می دهید، استراتژی لیبل و بسته بندی خانوادگی می گویند. اتخاذ چنین تصمیمی مزایای زیر را دارد:
  • محصول جدید از این شرکت از اعتبار و شهرت قدیمی استفاده خواهد کرد.
  • باعث کاهش هزینه تبلیغات می شود.
  • باعث گسترش ارزیابی کیفیت محصولات جدید از محصولات قدیم می گردد.
  •  ریسک عدم موفقیت کالای جدید را کاهش می دهد.
  •  لیبل و بسته بندی خود ایجاد هویت مشخص برای سازمان می کند.
  •  
+ نوشته شده در  سه شنبه 13 تير 1396ساعت 16:44  توسط نادر رفیعی 

گذشته و آینده بازار لیبل و بسته بندی

 گذشته چاپ لیبل و بسته بندی


از گذشته تا به امروز ایده شخصی سازی لیبل و کالاهای چاپ و بسته بندی فراتر از یک فرصت تجاری بوده و هست، چرا که با فراگیر شدن روش خرید اینترنتی، حجم تقاضای لیبل شخصی سازی شده که مناسب ارسال کالا به مشتریان اینترنتی باشد .در حال حاضر با این که محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی برای تولید لیبل های شخصی سازی شده با کیفیت در بازار وجود دارد، به خدمت گیری این تجهیزات یک مساله و استفاده درست از آنها مساله دیگری است.

 چاپ لیبل  در بازار آینده

تنوع خواهی بازار و پیشرفت های تکنولوژیک، چاپخانه داران لیبل را در حال حاضر و در آینده نزدیک با فرصت ها و چالش های زیادی رو به رو می کند، چرا که از این دو فاکتور از یک طرف می توان در جهت ارایه خدمات نو و متناسب با ذوق و سلیقه جدید مشتریان استفاده کرده و بازارهای جدیدی را به روی شرکت باز کرد و از طرف دیگر به خاطر سرمایه گذاری های هنگفت مورد نیاز دچار چالش و دردسرهای سرمایه گذاری شد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 11 تير 1396ساعت 22:18  توسط نادر رفیعی